Excel'de Pivot Tablo Nedir? Nasıl Kullanılır?
Genel Açıklama:
Excel'de Pivot Tablolar verilerinizi özetlemek ve raporlamak için en ideal yollardan birisidir. Verilerinizin 100 satır, 1000 satır hatta 100.000 satır olmasının hiçbir önemi yoktur. Önemli olan tek şey; verinizin standart bir biçimde olmasıdır.
Bu derste aşağıdaki video ve resimlerden de görülebileceği üzere excel'de pivot tabloların nasıl oluşturulduğu gösterilecek ayrıca buna ilaveten dinamik olarak pivot tablolarınıza bağlı grafikler ve dilimleyici, zamanlayıcı gibi nesnelerin de nasıl hazırlanacağı anlatılacaktır. Umarım faydalı olur.
Pivot Tablo 1 - Tablonun Oluşturulması
Pivot Tablo oluşturmak için ham veriler seçildikten sonra EKLE sekmesi altında yer alan PİVOT TABLO bölümü seçilir. Ardından gelen menüde ise tablomuzun yeni bir sayfada mı yoksa mevcut sayfada mı açılacağı sorulmaktadır. Seçimi yaptıktan sonra TAMAM 'a basarak tablomuzu oluşturabiliriz.
Pivot Tablo 2 - Tablonun Üzerinde Bazı Değişiklikler Yapmak
Aşağıdaki hareketli resimden de görüleceği üzere hazırlamış olduğumuz tablomuz üzerinde birçok düzenleme yapabiliriz. Özellikle TASARIM menüsü üzerinde yer alan DÜZEN menüsü ile tablomuza ait birçok düzenlemeyi kolaylıkla yapabiliriz.
Pivot Tablo 3 - Tabloya Yeni Sütunlar Eklemek
Eğer tablomuza yeni hesaplama sütunları eklemek istersek ÇÖZÜMLE menüsü altında yer alan Alanlar, Öğeler, Kümeler başlığını kullanabiliriz.
Pivot Tablo 4 - Dashboard - Dinamik Grafikler Oluşturmak
Pivot tablomuza bağlı olarak hazırladığımız PİVOT CHARTLAR ÇÖZÜMLE menüsü altında yer alan DİLİMLEYİCİ ve ZAMAN ÇİZELGESİ ile daha dinamik bir hale gelmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder