Excel'de Veri Tablosu Nedir? Nasıl Kullanılır?
Genel Açıklama:
Elinizde bulunan çeşitli parametrelere göre bir durumu çözümlediğinizi ancak bu parametrelerin sürekli değiştiğini düşünün. İşte tüm mevcut parametrelere göre sistemi excel veri tablosu ile çok hızlı bir şekilde çözümleyebilirsiniz. Aynı zamanda excel veri tablosu ile bütün parametreleri kapsayacak şekilde çok güzel analiz tabloları da hazırlayabilirsiniz. İşte bu derste Excel'de Veri Tablosu konusunu bir örnek üzerinden anlatılacaktır.
Yapacağımız örnek çalışmada bankadan belirli bir faiz oranı, vade yapısı ve belirli bir miktar para için aylık ödenecek taksit tutarları hesaplayan =DEVRESEL_ÖDEME fonksiyonu kullanılmıştır.
Ders Videosu
1. AŞAMA
MEVCUT DURUM
Mevcut durumda aşağıdaki resimden de görüleceği üzere yıllık yüzde 12 faiz oranından 360 aylık vade süresince toplam 5 milyon TL'lik borç alınması durumunda aylık 51.431 TL ödeme çıkmaktadır. Bununla birlikte farklı faiz oranlarında aylık taksit ödemelerini göstermek için de yeni bir tablo hazırladık. Yeni faiz oranları tamamiyle kendi varsayımlarımızdır. Tabloyu oluşturmak için öncelikle hazırlamış olduğumuz yeni tablonun hepsini seçtikten sonra menülerden Veri Tablosunu açıp EKLE butonuna basmaktır.
VERİ TABLOSU MENÜSÜ VERİ > DURUM DEĞERLEMESİ > VERİ TABLOSU
2. VE SON AŞAMA
TABLONUN OLUŞTURULMASI
Farklı faiz oranlarına göre ödeyeceğimiz aylık taksit tutarlarını hesaplamak için; veri tablosu menüsünde Sütun Giriş Hücresi bölümüne faiz oranı hücresi göstererek Tamam butonuna tıklıyoruz.
ÇOKLU VERİ TABLOSU
Tek değişkenli veri tablosu oluşturacağımız gibi 2 değişkenli matris şeklinde de Veri Tablosu oluşturabiliriz. Aşağıdaki resimlerde sırasıyla çoklu veri tablosu hazırlamayı göstermeye çalıştım.
çok açıklayıcı gerçekten..
YanıtlaSilFaydalı oldu. Farklı işlerimde denedim.
YanıtlaSil